از روغن بادام تلخ چه میدانیم؟
نوشته شده توسط : سعید

روغن بادام تلخ از نوعی درخت بادام حاصل می شود که حاوی مواد شیمیایی سمی و تلخ است. درخت بادام تلخ، گل های صورتی رنگی دارد. با وجود تلخ بودن این دانه مغزی، خواصی در آن وجود دارد که در درمان بسیاری از مشکلات مانند اسپاسم، درد و مشکلات مختلف بدن کاربرد دارد. خرید روغن بادام تلخ ، سرشار از چربی های سالم، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است اما بصورت غیرخوراکی استفاده می شود.

فواید روغن بادام تلخ برای بدن بی شمار است و یکی از مفیدترین روغن های طبیعی محسوب می شود. فواید روغن بادام به طور کلی از درخت بادام که در غرب آسیا و شمال آفریقا کشت می شود استخراج می شود و امروزه این درخت به طور گسترده در اسپانیا ، ترکیه ، مراکش ، تونس و مصر کشت می شود و بادام قابل برداشت و استفاده است ، در حالی که روغن اسانس همچنین می تواند در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد ، مزایای بسیاری از روغن بادام تلخ برای سلامتی وجود دارد که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.

فواید روغن بادام تلخ را می توان به خواص آن نسبت داد و از جمله مزایای آن این است که می توان از آن به عنوان یک ضد باکتری ، ضد قارچ ، آرام بخش ، بیهوش کننده ، ادرارآور ، ضد سرطان ، ضد اسپاسم و بسیاری مزایای دیگر استفاده کرد. مواردی که در این مقاله با آنها آشنا می شویم.

 

 

مواد تشکیل دهنده روغن بادام تلخ:
50 درصد روغن فشرده از بادام تلخ حاوی سه ماده اساسی است: بنزالدهید ، ماگدالن گلیکوزید و هیدروژن سیانید (که به اسید هیدروسیانیک یا اسید بروسئیک نیز معروف است) در حالی که پنجاه درصد دیگر حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع تک و سایر اجزای مشابه آنها هستند. در روغن بادام شیرین یافت می شود و تشخیص بادام تلخ از روغن بادام شیرین در ظاهر بسیار دشوار است ، اما مغز بادام تلخ پهن تر و کوتاه تر از مغز بادام شیرین است.

روغن بادام تلخ حاوی برخی از سموم کشنده است و بنابراین باید با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرد و بیشتر مصارف دارویی به موارد خارجی محدود می شود و مصارف داخلی فقط در مواقع نیاز است و این در دوزهای بسیار کم انجام می شود.

فواید روغن بادام تلخ:
1. از رشد قارچ ها جلوگیری می کند:
از زمان های قدیم ، عناصر تلخ (مانند کینین) همیشه به عنوان القا کننده مورد استفاده قرار می گرفته اند و دلیل این امر این است که همه عناصر تلخ حاوی ترکیبات قلیایی هستند و ماهیتی کم و بیش سمی دارند و این سمیت و تلخی به طور موثر از عفونت های ناشی از باکتری ها ، انگل ها یا ویروس ها. در بدن ، این باعث کاهش تب می شود ، به همین دلیل است که روغن بادام تلخ در دوزهای بسیار کم برای درمان تب های مزمن استفاده می شود و این برنامه ها اگرچه در کاهش تب مفید هستند ، اما می توانند اثرات منفی ، به ویژه بر بدن داشته باشند.

استفاده از این روغن می تواند باعث جلوگیری از عفونت قارچی شود و این راه حل مناسبی برای جلوگیری از قارچ در پوست ، به ویژه در ناحیه پا است. بنابراین ، با استفاده از این روغن ، به از بین بردن قارچ ها در منطقه آسیب دیده کمک می کند.

2. کرم ها را می کشد:
تلخی شدید و خاصیت سمی روغن بادام تلخ در از بین بردن کرم های روده بسیار مثر است ، اما باز هم باید با احتیاط از آن استفاده کرد زیرا اثربخشی آن بسیار کم است و مقدار کمی از روغن در کشتن کرم های روده ای مفید خواهد بود ، اما باید با احتیاط استفاده شود

3. تشنج را درمان می کند:
برخی مطالعات نشان داده اند که روغن بادام تلخ دارای خواص ضد اسپاسم است.

4- باکتری ها را از بین می برد:
دو جزء روغن بادام تلخ (هیدروژن ، سیانید و بنزالدهید) ، برای زندگی حیوانات و همچنین برای باکتری ها ، میکروب ها ، قارچ ها و ویروس ها بسیار سمی هستند ، بنابراین می توان از آن به عنوان یک باکتری کش ، ضد ویروس و قارچ استفاده کرد. می توان از آن در درمان عفونت های مربوط به ویروس ها ، میکروب ها و قارچ ها استفاده کرد.

این اسانس ضد باکتری است ، که برای از بین بردن میکروب بسیار مفید است و می تواند به جلوگیری از عفونت باکتریایی کمک کند ، علاوه بر این می تواند با از بین بردن بیماریهای ناشی از باکتری در بدن ، سلامت بدن را حفظ کند و با استفاده خارجی از آن می تواند دوش گرفتن با صابون ضد باکتری Dettol از مزایای سلامتی برخوردار است.

5. اثر آرام بخشی دارد:
ترکیب نیمه گلیکوزید آمیگدالین ، که در روغن بادام تلخ یافت می شود ، بر اعصاب تأثیر می گذارد و آنها را نسبت به هرگونه احساس ، حتی درد حساس نمی کند ، زیرا این امر منجر به بی حسی و بیهوشی می شود ، اما باید از آن به منظور بی حسی موضعی استفاده کرد. ، و باید به منظور بیهوشی عمومی اجتناب شود. قاتل بودن

6. ضد عفونی کننده:
روغن بادام تلخ از نظر طبیعت سمی نمی تواند قورت داده شود ، زیرا اگر بلعیده شود باعث حرکت شل مکرر در روده و استفراغ می شود و بنابراین در صورت بلعیدن سموم و نیاز به دریافت آن ، به عنوان ضدعفونی کننده م andثر مورد استفاده قرار می گیرد و هنوز هم استفاده می شود. آنها را از طریق استفراغ خلاص کنید. با این حال ، دوز مورد استفاده باید بسیار کم و سبک باشد یا ممکن است عوارض جانبی شدیدی داشته باشد.

7. دیورتیک:
بدن تمایل طبیعی برای دفع مواد سمی موجود در بدن از طریق عرق ، ادرار و فضولات دارد ، بنابراین هنگامی که روغن بادام تلخ در مقادیر بسیار کمی بلعیده می شود ، بدن تمایل دارد که آن را از طریق ادرار مکرر دفع کند و این تکرر ادرار به شما کمک می کند. وزن خود را کاهش داده و بدن را آرام می کند و هنگامی که با اثرات مخدر و آرام بخش این روغن ترکیب شود ، باعث کاهش فشار خون می شود.

8. ضد سرطان:
تحقیقات اخیر نشان داده است که سمیت روغن بادام تلخ (به دلیل وجود هیدروژن سیانور یا هیدروسیانیک اسید) برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی در انواع خاصی از سرطان مفید است.

روغن بادام تلخ می تواند به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی کمک کند و علاوه بر این باعث تحریک سلول های خوب برای جایگزینی سلول سرطانی می شود.

9. داروهای ضد افسردگی:
روغن بادام تلخ بدن را در اندام های مختلف حسی حیاتی می کند ، که به تقویت و تقویت بدن کمک می کند و علاوه بر این از استرس که ممکن است منجر به افسردگی شود ، جلوگیری می کند.

10. حفظ سلامت پوست:
می توان از آن به عنوان یک مرطوب کننده و ملین موثر استفاده کرد و با استفاده از آن می توان میزان پیری را کاهش داد و از ترک خوردن پوست جلوگیری کرد ، بنابراین به حفظ سلامت پوست کمک می کند.

11. حفظ سلامت مو:
روغن بادام تلخ به طور گسترده ای در اجزای محصولات مو استفاده می شود ، زیرا به تقویت مو کمک می کند و علاوه بر این برای درخشندگی مو مفید است ، بنابراین استفاده از روغن بادام به عنوان نرم کننده مو یا مقوی مو معمول است.

 

لینک منبع: دکاموند شیمی

 

 





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: